Obiekty zaprojektowane przez STALKO Sp. z o.o. z Gdańska.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z galerią naszych realizacji. Prezentowane tu projekty to jednak tylko wycinek naszego bogatego dorobku w zakresie projektowania konstrukcji budowlanych.
BIUROWCE I BUDYNKI MIESZKALNE
Budynek Sea Towers Gdynia
Budynek Sea Towers Gdynia to dwie połączone wieże. Był pierwszym najwyższym w Polsce budynkiem mieszkalnym i wielofunkcyjny.. Po stronie Stalko leżał projekt dwóch ostatnich kondygnacja w konstrukcji stalowej. Ciekawostką konstrukcyjna był fakt przesunięcia rygli ramowych względem słupów na których oparto nadbudowę, co wymusiło konieczność zastosowania skręcania na przeniesienia momentów zginających w ramach głównych.
Biurowiec Asseco Prokom Gdynia
Biurowiec Asseco Prokom został wzniesiony w Gdyni przy ul. Podolskiej 21. Budowa obiektu biurowego rozpoczęła się w 2002, a dobiegła końca w 2003 roku. Interesującym przypadkiem projektowym, jest fakt, ze obiekt zaprojektowano jako nadbudowę o dwie kondygnacje istniejącego budynku a w trakcie budowy - po zakończeniu stanu surowego - na życzenie inwestora wycięto część słupów nośnych w garażu.
Biurowiec Ergo Hestia Gdańsk
Konstrukcja nieruchomości ruszyła w 2000, a dobiegła końca w 2001 roku. Powierzchnia tego budynku sięga blisko 19 tys. m kw. Z uwagi na rozwiązania architektoniczne i bryłę budynku w obiekcie zastosowano szereg niestandardowych rozwiązań w zakresie konstrukcji.
Budynek Mieszkalny Invest Komfort Altus Gdynia
Budynek Mieszkalny Invest Komfort Altus Gdynia składa się z segmentów o zróżnicowanej wysokości a duża liczba przeszkleń, nadwieszeń, balkonów, wykuszy, spowodowały dość istotne utrudnienia w zakresie projektu konstrukcji nośnej budynku.
Budynki Mieszkalne Osiedle Aquarius Sopot
Budynki Mieszkalne Osiedle Aquarius Sopot Armii Krajowej, tworzy łącznie osiem budynków mieszkalnych z podziemnymi parkingami. Istotnym utrudnieniem dla tej inwestycji była znaczna różnica poziomów posadowienia pomiędzy poszczególnymi budynkami jak i różnica wysokości naziomów w ramach poszczególnych budynków.
Pałacyk La Playa Palace Sopot
Pałacyk La Playa Palace Sopot to inwestycja całkowitej modernizacji, renowacji zabytkowego obiektu. Z istniejącego budynku usunięto wszystkie stropy, wszystkie ściany wewnętrzne i pozostawiono jedynie ściany zewnętrzne, które zostały przytrzymane konstrukcjami stalowymi zewnętrznymi widocznymi na zdjęciach. Jednocześnie obiekt podkopano na całej powierzchni rzutu budynku i wsparto go na palach, celem wykonania pod nim garażu podziemnego. Dodatkowym utrudnieniem dla prowadzenia prac był wysoki poziom wody gruntowe - bliskie sąsiedztwo Zatoki Gdańskiej.
Centrum Biurowe Gdańsk Abrahama
Centrum Biurowe Gdańsk Abrahama 1A o powierzchni 8 tyś m kw. Konstrukcja budynku ruszyła w 2007 i ukończono ją po roku. Obiekt zaprojektowano w klasycznej monolitycznej konstrukcji żelbetowej.
Budynek Mieszkalny Apollo-Rida Gdańsk
Gdański obiekt mieszkalno-biurowy, zlokalizowany jest przy Heweliusza 18. Powierzchnia użytkowa nieruchomości równa się 40 tys. m.kw. Konstrukcja standardowa żelbetowa, monolityczna, stropy słupowo-płytowe, budynek usztywniony trzonami klatek schodowych i szybów windowych.
Budynki Mieszkalne Tre Mare Gdańsk
Budynki Mieszkalne Tre Mare Gdańsk to 63 apartamenty w tym dwupoziomowe penthouse’y z otwartą antresolą. Konstrukcja żelbetowa, monolityczna z garażem podziemnym, wykonana w technologii białej wanny z uwagi na wysoki poziom wody gruntowej.
Budynek Mieszkalny PARKUR Sopot Łokietka
Zespół apartamentowy Sopocki Parkur powstał w dolnej części Sopotu pomiędzy ulicą Łokietka, a pasem nadmorskim.
Centrum Biurowe Vigo Gdańsk
Centrum Biurowe Vigo Gdańsk Szymanowskiego 12/16 to obiekt biurowy. Konstrukcja Centrum Biurowego zakończyła się w 2001. Standardowa konstrukcja monolityczna, żelbetowa, posadowiona na stopach i ławach fundamentowych.
Budynek Mieszkalny Sopot Karlikowski Młyn
Karlikowski Młyn usytuowany w jednej z najbardziej atrakcyjnych architektonicznie i krajobrazowo części Dolnego Sopotu.
Budynek Mieszkalny Gdańsk Magellana
Budynek Mieszkalny usytuowany w Gdańsku przy ulicy Magellana. W zakresie konstrukcji standardowe rozwiązania z betonu monolitycznego. Układy tarczowe, stropy słupowo-żelbetowe z podciągami. Utrudnieniem dla tej inwestycji była etapowość poszczególnych budynków co powodowało różnice osiadań pomiędzy nimi.
Budynek Mieszkalny Invest Komfort Gdynia Korczaka
Budynek Mieszkalny Invest Komfort Gdynia Korczaka w naturalny sposób uzupełnia charakter zabudowy kompleksu Redłowski Stok. Jeden z pierwszych budynków wysokościowych, zaprojektowanych przez Stalko. Ciekawostką dla tej inwestycji była duża różnica naziomów pomiędzy częścią frontową a tylną, tymczasowym zabezpieczeniem skarpy na czas budowy obiektu i docelowym przejęciem pełnego obciążenia parciem gruntu na budynek.
Centrum Biurowe City Arcade Gdynia
Centrum Biurowe City Arcade Gdynia Śląska 21, ukończony w 1996 z powierzchnia budynku sięgającą blisko 4 tys. m.kw. Z uwagi na przyjęte rozwiązania architektoniczne konstrukcje nośna stanowi zespół przenikających się wzajemnie tarcz żelbetowych na wszystkich poziomach.
Budynek Mieszkalny Gdynia Plac Kaszubski 15
Budynek jest zlokalizowany w centrum Gdyni u zbiegu ulicy Świętojańskiej z ulicą Starowiejską. Typowa standardowa konstrukcja żelbetowa z wieloma elementami nośnymi przesuniętymi w planie. Brak kontynuacji elementów konstrukcyjnych na poszczególnych kondygnacjach względem siebie, tak w zakresie usytuowania słupów jak i ścian nośnych.
CENTRA HANDLOWE
CH Przymorze Leclerc Gdańsk
Konstrukcja żelbetowa z parkingiem podziemnym. Strop żelbetowy na poziomie zera oparty na podciągach żelbetowych. Część nadziemna w postaci słupów żelbetowych prefabrykowanych na których oparto przegubowo stalowy dach. Dach bezpłatwiowy, kryty blacha trapezowa o wysokiej fałdzie.
CH Madison Gdańsk
Bardzo ciekawy obiekt architektoniczno-konstrukcyjny przy typowej technologii wykonania - słupy i stropy wylewane na mokro, ale ze znaczną ilością modyfikacji i zmian w konstrukcji stropu w trakcie eksploatacji.
CH Matarnia Gdańsk
Nowoczesny obiekt handlowy z parkingiem podziemnym ze skomplikowana konstrukcja nośna wynikającą z przyjętych rozwiązań architektonicznych i użytkowych.
CH Kwiatkowski Gdynia
Obiekt w centrum Gdyni ze standardową konstrukcją nośną z dwukondygnacyjnym parkingiem podziemnym wykonanym metodą podstropową.
CH Libero Katowice
Na zdjęciu widoczny trzon reklamowy konstrukcji żelbetowej monolitycznej ze wspornikami stalowymi pod reklamy obiektów handlowych.
CH Focus Park Zielona Góra
Niezwykle ciekawy obiekt. Modernizacja budynku B w zakresie wycinanych stropów i słupów nośnych dopasowanych do nowej aranżacji obiektu. Dobudowa budynku E - dwie kondygnacje dolne galeria handlowa i dwie kondygnacje górne parkingów. Modernizacja budynku A na zadaszony parking.
CH Westfield Arkadia Warszawa
Nadbudowa dwóch kondygnacji nad częścią istniejącego obiektu. Konstrukcję nośną nowych stropów żelbetowych zespolonych stanowiących podciągi stalowe oparte na głowicach istniejących słupów. Przeprowadzona dokładna analiza osiadań obiektu po nadbudowie jednoznacznie wykluczyła konieczność wzmocnień posadowienia na palach. Po wykonaniu prac prowadzony monitoring osiadań wskazał maksymalne osiadanie istniejących pali równe 3mm.
CH Galaxy Szczecin 1
Centrum handlowe z kopułą stalowa o rozpiętości 24 metrów stanowiąca zadaszenie na zdjęciu poniżej kopuły - atrapa konstrukcji przestrzennej wewnątrz obiektu.
CH Galaxy Szczecin 2
Zadaszeniem w części centrum handlowego jest kopuła o średnicy 30 metrów oparta na obrysie koła.
CH Alfa Centrum Białystok
Wzmocnienie stropu żelbetowego nad parkingiem podziemnym o dopuszczalnym obciążeniu użytkowym 5kN/m2 do wymaganego 10kN/m2. Na zdjęciu widoczne wzmocnienia taśmami stalowymi i dodatkowe głowice przy słupach.
CH Copernicus Toruń
Garaż podziemny przy galerii Copernicus. Konstrukcja standardowa dla tego typu obiektów: płyta żelbetowa, słupy żelbetowe i strop monolityczny.
Castorama Zielona Góra
Nietypowy projekt obiektu Castoramy. Konstrukcja stalowa oparta na żelbetowym parkingu zewnętrznym.
CH Łopuszańska Warszawa
Klasyczna konstrukcja hali centrum handlowego ze słupami żelbetowymi prefabrykowanymi i stalowym dachem w postaci płatwi kratowych przykrytych blachą trapezową o wysokiej fali.
CH Jantar Słupsk
Rozbudowa istniejącego centrum handlowego. Na zdjęciu typowa zabudowa wykonana w konstrukcji stalowej przekryta blachą trapezową.
CH Morena Gdańsk
Przebudowa istniejącego centrum handlowego wraz z jego rozbudowa. Na zdjęciu widoczna konstrukcja dachu ze stali konstrukcyjnej w postaci kratownic oparta na istniejącym stropie żelbetowym prefabrykowanym.
CH Pasaż Świętokrzyski Kielce
Obiekt jednokondygnacyjny w konstrukcji stalowej z żelbetowymi antresolami po bokach.
CH REAL Gdańsk
Skomplikowany konstrukcyjnie obiekt centrum handlowego. Do żelbetowych słupów wylewanych na mokro oparte zostały stalowe podciągi i żebra stalowe o rozpiętości 16 metrów zespolone ze stropem żelbetowym. Galeria handlowa z garażem podziemnym oraz dwukondygnacyjna część biurowa.
CH Pasaż Tesco Górczewska Warszawa
Wzmocnienia istniejącej konstrukcji stalowej obiektu handlowego. Wszystkie wzmocnienia zaprojektowano jako skręcane i realizowane w godzinach nocnych z uwagi na konieczność ciągłej eksploatacji obiektu.
CH Atrium Reduta - Kina Warszawa
Nadbudowa istniejącego parkingu trzykondygnacyjnego poprzez wzmocnienia elementów stropu nadlewką i taśmami stalowymi pod stropem (zespolenie nadlewki z istniejącym stropem żelbetowym). Na wzmocnionym stropie zaprojektowano kino oraz siłownię w konstrukcji stalowej.
EKSPERTYZY
Ekspertyza Węzły Dachowe Szczawno
Przykład błędnie zaprojektowanej konstrukcji w której zastosowano mnóstwo drobnych elementów, które wymuszają bardzo dużą precyzje wykonania i montażu, a to z kolei implikuje wiele błędów wykonawczych.
HALE PRZEMYSLOWE I MAGAZYNOWE
Magazyn śruty i zbóż Port Gdynia
Konstrukcja żelbetowa o wysokości ścian 10 metrów, przenosząca rozpór od magazynowanego materiału wypełniającego halę.
Magazyn tlenku glinu Port Gdynia
Konstrukcja główna żelbetowa w postaci słupów wspornikowych o wysokości ścian 10 metrów. Ściany wykonane w postaci płyt prefabrykowanych wsuniętych od góry pomiędzy słupami.
Hala Ulstein FAMA Sp. z o.o. Gniew
Rozbudowa istniejącego obiektu z uwagi na wprowadzane zmiany w technologii polegająca na podniesieniu konstrukcji dachu o 6 metrów i wprowadzeniu suwnic podwieszanych o udźwigu 10 ton, do nowej konstrukcji dachu.
Pilkington Moskwa
Projekt nowej fabryki i huty szkła dla Pilkingtona w Moskwie, składający się z czterech obiektów (budynek pieca, budynek wanny, budynek odprężania, magazyn wyrobów gotowych) o rozpiętości 50 metrów (bez podparcia) i długości ok. 1 kilometra. Suwnice o udźwigu 25-35 ton. Po stronie Stalko cała konstrukcja stalowa.
Pilkington Sandomierz
Konstrukcja stalowa widoczna na zdjęciu, słupy stalowe dwugałęziowe, dźwigary kratowe, płatwie kratowe, pokrycie z blachy trapezowej. Suwnice o udźwigu 25 ton.
ZWH Hala produkcyjno-magazynowa Kowalewo Pomorskie
Typowa konstrukcja stalowa hali. Układ nośny zbudowany poprzez zastosowanie słupów żelbetowych wspornikowych, zakotwionych w fundamencie i elementy stalowe stanowiące przekrycie dachu.
Ocynkownią Śląsk Częstochowa
Hala wysokości 16 metrów, rozstaw ram głównych co 6 metrów, podtorze pod suwnicę o udźwigu 50 ton.
LPP Pruszcz Gdański
Standardowa konstrukcja hali. Słupy żelbetowe i konstrukcja stalowa dachu - wiązary kratowe i płatwie stalowe rozmieszczone co 6 metrów.
Fine Altech Mława
Konstrukcja stalowa hali - słupy i rygle stalowe rozstawione co 6 metrów, pokryte blacha fałdową o wysokiej fałdzie.
Porta Hala Ełk
Jedna z pierwszych hal przemysłowych oparta o konstrukcję stalową słupów stalowych utwierdzonych w fundamentach, dach zaprojektowany z wiązarów kratowych i płatwi kratowych.
Micheline Olsztyn
Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana z monolitycznymi, wylewanymi na mokro węzłami sztywnymi.
Działkowa Warszawa
System hal magazynowych wraz z dostawioną częścią biurową. Konstrukcja hali to słupy żelbetowe i wiązary kratowe. Konstrukcja części biurowej prefabrykowana z elementów żelbetowych (stropy, słupy, belki).
VOS Logistic Płock
Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana z żelbetowymi wylewanymi stropami na mokro i sztywnymi węzłami wylewanymi na mokro.
Polifarb Pilawa
Standardowa konstrukcja stalowa hal, zaprojektowana w oparciu o słupy żelbetowe utwierdzone w fundamentach i lekka konstrukcja stalowa dachu.
Magazyn 16 Port Gdynia
Niestandardowa konstrukcja hali o rozpiętości ram głównych, portalowych równa 50 metrów i rozstawionych co 18 metrów. Pomiędzy ramami płatwie kratowe o rozpiętości 18 metrów i w rozstawie co 6 metrów.
Gillette Łódź
Na zdjęciu widoczna konstrukcja połaci dachowej wraz z pod-konstrukcjami pod urządzenia technologiczne. Hala przemysłowa, fabryka produkcji asortymentu firmy Gillette.
Frantschach Świecie
Hala produkcyjna wraz z częścią biurową. Konstrukcja części biurowej żelbetowa monolityczna wylewana na budowie, konstrukcja hali - stalowa.
MTK Pawilon 3 Katowice
Pawilon wystawienniczy, który w trakcie niewłaściwego odśnieżania połaci dachowej doznał odkształceń pionowych dachu - ugięć wynoszących 50 centymetrów. Po stronie STALKO wykonana została ekspertyza techniczna nośności konstrukcji dachu, która po próbnym jej obciążeniu została dopuszczona do dalszej jej eksploatacji.
HALE SPORTOWE I STADIONY
Arena Gdynia
Głównym elementem nośnym jest przestrzenna kratownica z rur stalowych o rozpiętości 110 metrów oparta na przyczółkach żelbetowych stanowiących wejście do obiektu. Na dźwigarze oparto płatwie kratowe o rozpiętości 30 metrów, które z drugiej strony oparto na murach oporowych.
Arena Gdańsk
Konstrukcje nośną zadaszenia o rozpiętościach 68 x 72 metry stanowi ruszt ze stalowych kratownic o wysokości nominalnej 6 metrów. Dach oparto na czterech trzonach żelbetowych.
Stadion Zielona Góra
Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana wraz z konstrukcja stalową zadaszenia.
Stadion Siedlce
Konstrukcja nośna żelbetowa prefabrykowana, trybuny - siedziska prefabrykowane, zadaszenie w konstrukcji stalowej, która zakotwiono stalowymi odciągami do fundamentów.
OBIEKTY INZYNIERSKIE
Kopuła Rondo Gen. J. Ziętka Katowice
Rondo gen. Ziętka w Katowicach z kopułą w konstrukcji stalowej o rozpiętości L1=96 metrów i L2=48 metrów. Główne elementy konstrukcyjne to rury stalowe i płatwie kratowe łukowe.
Oczyszczalnia Pomorzany
Największa w Polsce oczyszczalnia ścieków na dzień jej budowy. Pełen projekt wykonany przez Stalko Sp. z o.o. (bez technologii).
Port Lotniczy Radom
Adaptacja konstrukcji stalowej portu lotniczego z Łodzi do Radomia, uzupełniona nowymi elementami stalowymi w postaci ram łukowych.
Riela Kaliningrad
Wieża technologiczna służąca do załadunku silosów zbożowych, zaprojektowana i wykonana w konstrukcji stalowej ocynkowanej znajdująca się na terenie portu przeładunkowego.
Riela Polska
Konstrukcja stalowa ocynkowana estakady technologicznej pod przenośniki taśmowe, na terenie magazynów zbożowych. Poszycie stropów z krat pomostowych. Stateczność zapewniona przez układ stężeń pionowych.
Riela Port Ust-Ługa
Projekt 3D z modelem wieży technologicznej i fragmentem estakady dla Riela Port Ust-Ługa.
Golpasz Silosy Czerniewice
Przemysłowa wytwórnia pasz dla wiodącego producenta na rynku. Układ nośny wielkogabarytowa wieża stalowa ze stropami stalowymi pokrytymi blachą ryflowaną. Stateczność przestrzenna zapewniona przez układ stężeń pionowych.
Akwarium Gdyńskie MIR-PIB
Modernizacja konstrukcyjna i architektoniczna istniejącego budynku akwarium Gdyńskiego z wymianą i zaprojektowaniem nowej fasady szklanej.
Garaż TVP Warszawa
Przebudowa wraz wzmocnieniem stropów żelbetowych parkingu poprzez zastosowanie nowatorskiego rozwiązania prętów stalowych sprężanych wraz z wprowadzeniem nowych dylatacji konstrukcyjnych.
Renk Gdańsk
Zespół trzech hal (kwiatowa, owocowa, warzywna) wraz z brama wjazdową na zdjęciu. Układ nośny hal ramy stalowe portalowe spięte płatwiami kratowymi i oparte przegubowo na fundamentach.
Shell Sopot
Słupy stalowe, blachownice, podciągi, płatwie, blachownice spawane obudowane systemem właściwym dla firmy Shell.
Shell Gdynia
Obiekt nieistniejący obecnie z uwagi na modernizację galerii Klif. Zaprojektowany był w systemie blachownic spawanych, słupy podciągi i płatwie stalowe.
SALONY SAMOCHODOWE
Salon Samochodowy Gajos Sopot
Były salon Audi i VW w Sopocie. Budynek w konstrukcji stalowej ze stropami żelbetowymi i dachem stalowym z lekkim pokryciem.
PIERWSZE PROJEKTY
Fundamenty Hal Magazynowych
Fundamenty i mury oporowe w konstrukcji żelbetowej wylewane na mokro.
Łukowa Hala Sportowa
Sportowa hala stalowa łukowa oparta przegubowo. System hal stosowany w latach 90-tych.
Płatwie kratowe hali stalowej
Płatwie kratowe zniszczone po ulewnej burzy. Awaria była skutkiem zakorkowanych odpływów z dachu. Płatwie zostały przez STALKO przeprojektowane.
Hala Magazynowa Port Gdynia
Hala w konstrukcji stalowej o rozpiętości ram głównych 50 metrów. Rozstaw ram głównych 18 metrów. Pomiędzy ramami głównymi płatwie kratowe.
Hala Magazynowa
Typowa konstrukcja stalowa hal wraz z pokryciem z blach trapezowych o wysokiej fałdzie.