Galeria

Obiekty zaprojektowane przez STALKO Sp. z o.o. z Gdańska.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z galerią naszych realizacji. Prezentowane tu projekty to jednak tylko wycinek naszego bogatego dorobku w zakresie projektowania konstrukcji budowlanych.

BIUROWCE I BUDYNKI MIESZKALNE

Budynek Sea Towers Gdynia to dwie połączone wieże. Był pierwszym najwyższym w Polsce budynkiem mieszkalnym i wielofunkcyjny.. Po stronie Stalko leżał projekt dwóch ostatnich kondygnacja w konstrukcji stalowej. Ciekawostką konstrukcyjna był fakt przesunięcia rygli ramowych względem słupów na których oparto nadbudowę, co wymusiło konieczność zastosowania skręcania na przeniesienia momentów zginających w ramach głównych.

Budynek Sea Towers Gdynia

Budynek Sea Towers Gdynia to dwie połączone wieże. Był pierwszym najwyższym w Polsce budynkiem mieszkalnym i wielofunkcyjny.. Po stronie Stalko leżał projekt dwóch ostatnich kondygnacja w konstrukcji stalowej. Ciekawostką konstrukcyjna był fakt przesunięcia rygli ramowych względem słupów na których oparto nadbudowę, co wymusiło konieczność zastosowania skręcania na przeniesienia momentów zginających w ramach głównych.

Biurowiec Asseco Prokom GdyniaBiurowiec Asseco Prokom został wzniesiony w Gdyni przy ul. Podolskiej 21. Budowa obiektu biurowego rozpoczęła się w 2002, a dobiegła końca w 2003 roku. Interesującym przypadkiem projektowym, jest fakt, ze obiekt zaprojektowano jako nadbudowę o dwie kondygnacje istniejącego budynku a w trakcie budowy - po zakończeniu stanu surowego - na życzenie inwestora wycięto część słupów nośnych w garażu.

Biurowiec Asseco Prokom Gdynia

Biurowiec Asseco Prokom został wzniesiony w Gdyni przy ul. Podolskiej 21. Budowa obiektu biurowego rozpoczęła się w 2002, a dobiegła końca w 2003 roku. Interesującym przypadkiem projektowym, jest fakt, ze obiekt zaprojektowano jako nadbudowę o dwie kondygnacje istniejącego budynku a w trakcie budowy - po zakończeniu stanu surowego - na życzenie inwestora wycięto część słupów nośnych w garażu.

Biurowiec Ergo Hestia Gdańsk. Konstrukcja nieruchomości ruszyła w 2000, a dobiegła końca w 2001 roku. Powierzchnia tego budynku sięga blisko 19 tys. m kw. Z uwagi na rozwiązania architektoniczne i bryłę budynku w obiekcie zastosowano szereg niestandardowych rozwiązań w zakresie konstrukcji.

Biurowiec Ergo Hestia Gdańsk

Konstrukcja nieruchomości ruszyła w 2000, a dobiegła końca w 2001 roku. Powierzchnia tego budynku sięga blisko 19 tys. m kw. Z uwagi na rozwiązania architektoniczne i bryłę budynku w obiekcie zastosowano szereg niestandardowych rozwiązań w zakresie konstrukcji.

Budynek Mieszkalny Invest Komfort Altus Gdynia składa się z segmentów o zróżnicowanej wysokości a duża liczba przeszkleń, nadwieszeń, balkonów, wykuszy, spowodowały dość istotne utrudnienia w zakresie projektu konstrukcji nośnej budynku.

Budynek Mieszkalny Invest Komfort Altus Gdynia

Budynek Mieszkalny Invest Komfort Altus Gdynia składa się z segmentów o zróżnicowanej wysokości a duża liczba przeszkleń, nadwieszeń, balkonów, wykuszy, spowodowały dość istotne utrudnienia w zakresie projektu konstrukcji nośnej budynku.

Budynki Mieszkalne Osiedle Aquarius Sopot

Budynki Mieszkalne Osiedle Aquarius Sopot

Budynki Mieszkalne Osiedle Aquarius Sopot Armii Krajowej, tworzy łącznie osiem budynków mieszkalnych z podziemnymi parkingami. Istotnym utrudnieniem dla tej inwestycji była znaczna różnica poziomów posadowienia pomiędzy poszczególnymi budynkami jak i różnica wysokości naziomów w ramach poszczególnych budynków.

Pałacyk La Playa Palace Sopot to inwestycja całkowitej modernizacji, renowacji zabytkowego obiektu. Z istniejącego budynku usunięto wszystkie stropy, wszystkie ściany wewnętrzne i pozostawiono jedynie ściany zewnętrzne, które zostały przytrzymane konstrukcjami stalowymi zewnętrznymi widocznymi na zdjęciach. Jednocześnie obiekt podkopano na całej powierzchni rzutu budynku i wsparto go na palach, celem wykonania pod nim garażu podziemnego. Dodatkowym utrudnieniem dla prowadzenia prac był wysoki poziom wody gruntowe - bliskie sąsiedztwo Zatoki Gdańskiej.

Pałacyk La Playa Palace Sopot

Pałacyk La Playa Palace Sopot to inwestycja całkowitej modernizacji, renowacji zabytkowego obiektu. Z istniejącego budynku usunięto wszystkie stropy, wszystkie ściany wewnętrzne i pozostawiono jedynie ściany zewnętrzne, które zostały przytrzymane konstrukcjami stalowymi zewnętrznymi widocznymi na zdjęciach. Jednocześnie obiekt podkopano na całej powierzchni rzutu budynku i wsparto go na palach, celem wykonania pod nim garażu podziemnego. Dodatkowym utrudnieniem dla prowadzenia prac był wysoki poziom wody gruntowe - bliskie sąsiedztwo Zatoki Gdańskiej.

Centrum Biurowe Gdańsk Abrahama 1A o powierzchni 8 tyś m kw. Konstrukcja budynku ruszyła w 2007 i ukończono ją po roku. Obiekt zaprojektowano w klasycznej monolitycznej konstrukcji żelbetowej.

Centrum Biurowe Gdańsk Abrahama

Centrum Biurowe Gdańsk Abrahama 1A o powierzchni 8 tyś m kw. Konstrukcja budynku ruszyła w 2007 i ukończono ją po roku. Obiekt zaprojektowano w klasycznej monolitycznej konstrukcji żelbetowej.

Budynek Mieszkalny Apollo-Rida Gdańsk. Gdański obiekt mieszkalno-biurowy, zlokalizowany jest przy Heweliusza 18. Powierzchnia użytkowa nieruchomości równa się 40 tys. m.kw. Konstrukcja standardowa żelbetowa, monolityczna, stropy słupowo-płytowe, budynek usztywniony trzonami klatek schodowych i szybów windowych.

Budynek Mieszkalny Apollo-Rida Gdańsk

Gdański obiekt mieszkalno-biurowy, zlokalizowany jest przy Heweliusza 18. Powierzchnia użytkowa nieruchomości równa się 40 tys. m.kw. Konstrukcja standardowa żelbetowa, monolityczna, stropy słupowo-płytowe, budynek usztywniony trzonami klatek schodowych i szybów windowych.

Budynki Mieszkalne Tre Mare Gdańsk to 63 apartamenty w tym dwupoziomowe penthouse’y z otwartą antresolą. Konstrukcja żelbetowa, monolityczna z garażem podziemnym, wykonana w technologii białej wanny z uwagi na wysoki poziom wody gruntowej.

Budynki Mieszkalne Tre Mare Gdańsk

Budynki Mieszkalne Tre Mare Gdańsk to 63 apartamenty w tym dwupoziomowe penthouse’y z otwartą antresolą. Konstrukcja żelbetowa, monolityczna z garażem podziemnym, wykonana w technologii białej wanny z uwagi na wysoki poziom wody gruntowej.

Budynek Mieszkalny PARKUR Sopot Łokietka. Zespół apartamentowy Sopocki Parkur powstał w dolnej części Sopotu pomiędzy ulicą Łokietka, a pasem nadmorskim.

Budynek Mieszkalny PARKUR Sopot Łokietka

Zespół apartamentowy Sopocki Parkur powstał w dolnej części Sopotu pomiędzy ulicą Łokietka, a pasem nadmorskim.

Centrum Biurowe Vigo Gdańsk Szymanowskiego 12/16 to obiekt biurowy. Konstrukcja Centrum Biurowego zakończyła się w 2001. Standardowa konstrukcja monolityczna, żelbetowa, posadowiona na stopach i ławach fundamentowych.

Centrum Biurowe Vigo Gdańsk

Centrum Biurowe Vigo Gdańsk Szymanowskiego 12/16 to obiekt biurowy. Konstrukcja Centrum Biurowego zakończyła się w 2001. Standardowa konstrukcja monolityczna, żelbetowa, posadowiona na stopach i ławach fundamentowych.

Budynek Mieszkalny Invest Komfrot Sopot Karlikowski Młyn usytuowany w jednej z najbardziej atrakcyjnych architektonicznie i krajobrazowo części Dolnego Sopotu.

Budynek Mieszkalny Sopot Karlikowski Młyn

Karlikowski Młyn usytuowany w jednej z najbardziej atrakcyjnych architektonicznie i krajobrazowo części Dolnego Sopotu.

Budynek Mieszkalny usytuowany w Gdańsku przy ulicy Magellana. W zakresie konstrukcji standardowe rozwiązania z betonu monolitycznego. Układy tarczowe, stropy słupowo-żelbetowe z podciągami. Utrudnieniem dla tej inwestycji była etapowość poszczególnych budynków co powodowało różnice osiadań pomiędzy nimi.

Budynek Mieszkalny Gdańsk Magellana

Budynek Mieszkalny usytuowany w Gdańsku przy ulicy Magellana. W zakresie konstrukcji standardowe rozwiązania z betonu monolitycznego. Układy tarczowe, stropy słupowo-żelbetowe z podciągami. Utrudnieniem dla tej inwestycji była etapowość poszczególnych budynków co powodowało różnice osiadań pomiędzy nimi.

Budynek Mieszkalny Invest Komfort Gdynia Korczaka w naturalny sposób uzupełnia charakter zabudowy kompleksu Redłowski Stok. Jeden z pierwszych budynków wysokościowych, zaprojektowanych przez Stalko. Ciekawostką dla tej inwestycji była duża różnica naziomów pomiędzy częścią frontową a tylną, tymczasowym zabezpieczeniem skarpy na czas budowy obiektu i docelowym przejęciem pełnego obciążenia parciem gruntu na budynek.

Budynek Mieszkalny Invest Komfort Gdynia Korczaka

Budynek Mieszkalny Invest Komfort Gdynia Korczaka w naturalny sposób uzupełnia charakter zabudowy kompleksu Redłowski Stok. Jeden z pierwszych budynków wysokościowych, zaprojektowanych przez Stalko. Ciekawostką dla tej inwestycji była duża różnica naziomów pomiędzy częścią frontową a tylną, tymczasowym zabezpieczeniem skarpy na czas budowy obiektu i docelowym przejęciem pełnego obciążenia parciem gruntu na budynek.

Centrum Biurowe City Arcade Gdynia Śląska 21, ukończony w 1996 z powierzchnia budynku sięgającą blisko 4 tys. m.kw. Z uwagi na przyjęte rozwiązania architektoniczne konstrukcje nośna stanowi zespół przenikających się wzajemnie tarcz żelbetowych na wszystkich poziomach.

Centrum Biurowe City Arcade Gdynia

Centrum Biurowe City Arcade Gdynia Śląska 21, ukończony w 1996 z powierzchnia budynku sięgającą blisko 4 tys. m.kw. Z uwagi na przyjęte rozwiązania architektoniczne konstrukcje nośna stanowi zespół przenikających się wzajemnie tarcz żelbetowych na wszystkich poziomach.

Budynek Mieszkalny Gdynia Plac Kaszubski 15. Budynek jest zlokalizowany w centrum Gdyni u zbiegu ulicy Świętojańskiej z ulicą Starowiejską. Typowa standardowa konstrukcja żelbetowa z wieloma elementami nośnymi przesuniętymi w planie. Brak kontynuacji elementów konstrukcyjnych na poszczególnych kondygnacjach względem siebie, tak w zakresie usytuowania słupów jak i ścian nośnych.

Budynek Mieszkalny Gdynia Plac Kaszubski 15

Budynek jest zlokalizowany w centrum Gdyni u zbiegu ulicy Świętojańskiej z ulicą Starowiejską. Typowa standardowa konstrukcja żelbetowa z wieloma elementami nośnymi przesuniętymi w planie. Brak kontynuacji elementów konstrukcyjnych na poszczególnych kondygnacjach względem siebie, tak w zakresie usytuowania słupów jak i ścian nośnych.



CENTRA HANDLOWE

CH Przymorze Leclerc Gdańsk. Konstrukcja żelbetowa z parkingiem podziemnym. Strop żelbetowy na poziomie zera oparty na podciągach żelbetowych. Część nadziemna w postaci słupów żelbetowych prefabrykowanych na których oparto przegubowo stalowy dach. Dach bezpłatwiowy, kryty blacha trapezowa o wysokiej fałdzie.

CH Przymorze Leclerc Gdańsk

Konstrukcja żelbetowa z parkingiem podziemnym. Strop żelbetowy na poziomie zera oparty na podciągach żelbetowych. Część nadziemna w postaci słupów żelbetowych prefabrykowanych na których oparto przegubowo stalowy dach. Dach bezpłatwiowy, kryty blacha trapezowa o wysokiej fałdzie.

CH Madison Gdańsk. Bardzo ciekawy obiekt architektoniczno-konstrukcyjny przy typowej technologii wykonania - słupy i stropy wylewane na mokro, ale ze znaczną ilością modyfikacji i zmian w konstrukcji stropu w trakcie eksploatacji.

CH Madison Gdańsk

Bardzo ciekawy obiekt architektoniczno-konstrukcyjny przy typowej technologii wykonania - słupy i stropy wylewane na mokro, ale ze znaczną ilością modyfikacji i zmian w konstrukcji stropu w trakcie eksploatacji.

CH Matarnia Gdańsk. Nowoczesny obiekt handlowy z parkingiem podziemnym ze skomplikowana konstrukcja nośna wynikającą z przyjętych rozwiązań architektonicznych i użytkowych.

CH Matarnia Gdańsk

Nowoczesny obiekt handlowy z parkingiem podziemnym ze skomplikowana konstrukcja nośna wynikającą z przyjętych rozwiązań architektonicznych i użytkowych.

CH Kwiatkowski Gdynia. Obiekt w centrum Gdyni ze standardową konstrukcją nośną z dwukondygnacyjnym parkingiem podziemnym wykonanym metodą podstropową.

CH Kwiatkowski Gdynia

Obiekt w centrum Gdyni ze standardową konstrukcją nośną z dwukondygnacyjnym parkingiem podziemnym wykonanym metodą podstropową.

CH Libero Katowice. Na zdjęciu widoczny trzon reklamowy konstrukcji żelbetowej monolitycznej ze wspornikami stalowymi pod reklamy obiektów handlowych.

CH Libero Katowice

Na zdjęciu widoczny trzon reklamowy konstrukcji żelbetowej monolitycznej ze wspornikami stalowymi pod reklamy obiektów handlowych.

CH Focus Park Zielona Góra. Niezwykle ciekawy obiekt. Modernizacja budynku B w zakresie wycinanych stropów i słupów nośnych dopasowanych do nowej aranżacji obiektu. Dobudowa budynku E - dwie kondygnacje dolne galeria handlowa i dwie kondygnacje górne parkingów. Modernizacja budynku A na zadaszony parking.

CH Focus Park Zielona Góra

Niezwykle ciekawy obiekt. Modernizacja budynku B w zakresie wycinanych stropów i słupów nośnych dopasowanych do nowej aranżacji obiektu. Dobudowa budynku E - dwie kondygnacje dolne galeria handlowa i dwie kondygnacje górne parkingów. Modernizacja budynku A na zadaszony parking.

CH Westfield Arkadia Warszawa. Nadbudowa dwóch kondygnacji nad częścią istniejącego obiektu. Konstrukcję nośną nowych stropów żelbetowych zespolonych stanowiących podciągi stalowe oparte na głowicach istniejących słupów. Przeprowadzona dokładna analiza osiadań obiektu po nadbudowie jednoznacznie wykluczyła konieczność wzmocnień posadowienia na palach. Po wykonaniu prac prowadzony monitoring osiadań wskazał maksymalne osiadanie istniejących pali równe 3mm.

CH Westfield Arkadia Warszawa

Nadbudowa dwóch kondygnacji nad częścią istniejącego obiektu. Konstrukcję nośną nowych stropów żelbetowych zespolonych stanowiących podciągi stalowe oparte na głowicach istniejących słupów. Przeprowadzona dokładna analiza osiadań obiektu po nadbudowie jednoznacznie wykluczyła konieczność wzmocnień posadowienia na palach. Po wykonaniu prac prowadzony monitoring osiadań wskazał maksymalne osiadanie istniejących pali równe 3mm.

CH Galaxy Szczecin 1. Centrum handlowe z kopułą stalowa o rozpiętości 24 metrów stanowiąca zadaszenie na zdjęciu poniżej kopuły - atrapa konstrukcji przestrzennej wewnątrz obiektu.

CH Galaxy Szczecin 1

Centrum handlowe z kopułą stalowa o rozpiętości 24 metrów stanowiąca zadaszenie na zdjęciu poniżej kopuły - atrapa konstrukcji przestrzennej wewnątrz obiektu.

CH Galaxy Szczecin 2. Zadaszeniem w części centrum handlowego jest kopuła o średnicy 30 metrów oparta na obrysie koła.

CH Galaxy Szczecin 2

Zadaszeniem w części centrum handlowego jest kopuła o średnicy 30 metrów oparta na obrysie koła.

CH Alfa Centrum Białystok. Wzmocnienie stropu żelbetowego nad parkingiem podziemnym o dopuszczalnym obciążeniu użytkowym 5kN/m2 do wymaganego 10kN/m2. Na zdjęciu widoczne wzmocnienia taśmami stalowymi i dodatkowe głowice przy słupach.

CH Alfa Centrum Białystok

Wzmocnienie stropu żelbetowego nad parkingiem podziemnym o dopuszczalnym obciążeniu użytkowym 5kN/m2 do wymaganego 10kN/m2. Na zdjęciu widoczne wzmocnienia taśmami stalowymi i dodatkowe głowice przy słupach.

CH Copernicus Toruń. Garaż podziemny przy galerii Copernicus. Konstrukcja standardowa dla tego typu obiektów: płyta żelbetowa, słupy żelbetowe i strop monolityczny.

CH Copernicus Toruń

Garaż podziemny przy galerii Copernicus. Konstrukcja standardowa dla tego typu obiektów: płyta żelbetowa, słupy żelbetowe i strop monolityczny.

Castorama Zielona Góra. Nietypowy projekt obiektu Castoramy. Konstrukcja stalowa oparta na żelbetowym parkingu zewnętrznym.

Castorama Zielona Góra

Nietypowy projekt obiektu Castoramy. Konstrukcja stalowa oparta na żelbetowym parkingu zewnętrznym.

CH Łopuszańska Warszawa. Klasyczna konstrukcja hali centrum handlowego ze słupami żelbetowymi prefabrykowanymi i stalowym dachem w postaci płatwi kratowych przykrytych blachą trapezową o wysokiej fali.

CH Łopuszańska Warszawa

Klasyczna konstrukcja hali centrum handlowego ze słupami żelbetowymi prefabrykowanymi i stalowym dachem w postaci płatwi kratowych przykrytych blachą trapezową o wysokiej fali.

CH Jantar Słupsk. Rozbudowa istniejącego centrum handlowego. Na zdjęciu typowa zabudowa wykonana w konstrukcji stalowej przekryta blachą trapezową.

CH Jantar Słupsk

Rozbudowa istniejącego centrum handlowego. Na zdjęciu typowa zabudowa wykonana w konstrukcji stalowej przekryta blachą trapezową.

CH Morena Gdańsk. Przebudowa istniejącego centrum handlowego wraz z jego rozbudowa. Na zdjęciu widoczna konstrukcja dachu ze stali konstrukcyjnej w postaci kratownic oparta na istniejącym stropie żelbetowym prefabrykowanym.

CH Morena Gdańsk

Przebudowa istniejącego centrum handlowego wraz z jego rozbudowa. Na zdjęciu widoczna konstrukcja dachu ze stali konstrukcyjnej w postaci kratownic oparta na istniejącym stropie żelbetowym prefabrykowanym.

CH Pasaż Świętokrzyski Kielce. Obiekt jednokondygnacyjny w konstrukcji stalowej z żelbetowymi antresolami po bokach.

CH Pasaż Świętokrzyski Kielce

Obiekt jednokondygnacyjny w konstrukcji stalowej z żelbetowymi antresolami po bokach.

CH REAL Gdańsk. Skomplikowany konstrukcyjnie obiekt centrum handlowego. Do żelbetowych słupów wylewanych na mokro oparte zostały stalowe podciągi i żebra stalowe o rozpiętości 16 metrów zespolone ze stropem żelbetowym. Galeria handlowa z garażem podziemnym oraz dwukondygnacyjna część biurowa.

CH REAL Gdańsk

Skomplikowany konstrukcyjnie obiekt centrum handlowego. Do żelbetowych słupów wylewanych na mokro oparte zostały stalowe podciągi i żebra stalowe o rozpiętości 16 metrów zespolone ze stropem żelbetowym. Galeria handlowa z garażem podziemnym oraz dwukondygnacyjna część biurowa.

CH Pasaż Tesco Górczewska Warszawa. Wzmocnienia istniejącej konstrukcji stalowej obiektu handlowego. Wszystkie wzmocnienia zaprojektowano jako skręcane i realizowane w godzinach nocnych z uwagi na konieczność ciągłej eksploatacji obiektu.

CH Pasaż Tesco Górczewska Warszawa

Wzmocnienia istniejącej konstrukcji stalowej obiektu handlowego. Wszystkie wzmocnienia zaprojektowano jako skręcane i realizowane w godzinach nocnych z uwagi na konieczność ciągłej eksploatacji obiektu.

CH Atrium Reduta - Kina Warszawa. Nadbudowa istniejącego parkingu trzykondygnacyjnego poprzez wzmocnienia elementów stropu nadlewką i taśmami stalowymi pod stropem (zespolenie nadlewki z istniejącym stropem żelbetowym). Na wzmocnionym stropie zaprojektowano kino oraz siłownię w konstrukcji stalowej.

CH Atrium Reduta - Kina Warszawa

Nadbudowa istniejącego parkingu trzykondygnacyjnego poprzez wzmocnienia elementów stropu nadlewką i taśmami stalowymi pod stropem (zespolenie nadlewki z istniejącym stropem żelbetowym). Na wzmocnionym stropie zaprojektowano kino oraz siłownię w konstrukcji stalowej.



EKSPERTYZY

Przykład błędnie zaprojektowanej konstrukcji w której zastosowano mnóstwo drobnych elementów, które wymuszają bardzo dużą precyzje wykonania i montażu, a to z kolei implikuje wiele błędów wykonawczych.

Ekspertyza Węzły Dachowe Szczawno

Przykład błędnie zaprojektowanej konstrukcji w której zastosowano mnóstwo drobnych elementów, które wymuszają bardzo dużą precyzje wykonania i montażu, a to z kolei implikuje wiele błędów wykonawczych.



HALE PRZEMYSLOWE I MAGAZYNOWE

Magazyn śruty i zbóż Port Gdynia. Konstrukcja żelbetowa o wysokości ścian 10 metrów, przenosząca rozpór od magazynowanego materiału wypełniającego halę.

Magazyn śruty i zbóż Port Gdynia

Konstrukcja żelbetowa o wysokości ścian 10 metrów, przenosząca rozpór od magazynowanego materiału wypełniającego halę.

Magazyn tlenku glinu Port Gdynia. Konstrukcja główna żelbetowa w postaci słupów wspornikowych o wysokości ścian 10 metrów. Ściany wykonane w postaci płyt prefabrykowanych wsuniętych od góry pomiędzy słupami.

Magazyn tlenku glinu Port Gdynia

Konstrukcja główna żelbetowa w postaci słupów wspornikowych o wysokości ścian 10 metrów. Ściany wykonane w postaci płyt prefabrykowanych wsuniętych od góry pomiędzy słupami.

Hala Ulstein FAMA Sp. z o.o. Gniew. Rozbudowa istniejącego obiektu z uwagi na wprowadzane zmiany w technologii polegająca na podniesieniu konstrukcji dachu o 6 metrów i wprowadzeniu suwnic podwieszanych o udźwigu 10 ton, do nowej konstrukcji dachu.

Hala Ulstein FAMA Sp. z o.o. Gniew

Rozbudowa istniejącego obiektu z uwagi na wprowadzane zmiany w technologii polegająca na podniesieniu konstrukcji dachu o 6 metrów i wprowadzeniu suwnic podwieszanych o udźwigu 10 ton, do nowej konstrukcji dachu.

Pilkington Moskwa. Projekt nowej fabryki i huty szkła dla Pilkingtona w Moskwie, składający się z czterech obiektów (budynek pieca, budynek wanny, budynek odprężania, magazyn wyrobów gotowych) o rozpiętości 50 metrów (bez podparcia) i długości ok. 1 kilometra. Suwnice o udźwigu 25-35 ton. Po stronie Stalko cała konstrukcja stalowa.

Pilkington Moskwa

Projekt nowej fabryki i huty szkła dla Pilkingtona w Moskwie, składający się z czterech obiektów (budynek pieca, budynek wanny, budynek odprężania, magazyn wyrobów gotowych) o rozpiętości 50 metrów (bez podparcia) i długości ok. 1 kilometra. Suwnice o udźwigu 25-35 ton. Po stronie Stalko cała konstrukcja stalowa.

Pilkington Sandomierz. Konstrukcja stalowa widoczna na zdjęciu, słupy stalowe dwugałęziowe, dźwigary kratowe, płatwie kratowe, pokrycie z blachy trapezowej. Suwnice o udźwigu 25 ton.

Pilkington Sandomierz

Konstrukcja stalowa widoczna na zdjęciu, słupy stalowe dwugałęziowe, dźwigary kratowe, płatwie kratowe, pokrycie z blachy trapezowej. Suwnice o udźwigu 25 ton.

ZWH Hala produkcyjno-magazynowa Kowalewo Pomorskie. Typowa konstrukcja stalowa hali. Układ nośny zbudowany poprzez zastosowanie słupów żelbetowych wspornikowych, zakotwionych w fundamencie i elementy stalowe stanowiące przekrycie dachu.

ZWH Hala produkcyjno-magazynowa Kowalewo Pomorskie

Typowa konstrukcja stalowa hali. Układ nośny zbudowany poprzez zastosowanie słupów żelbetowych wspornikowych, zakotwionych w fundamencie i elementy stalowe stanowiące przekrycie dachu.

Ocynkownią Śląsk Częstochowa. Hala wysokości 16 metrów, rozstaw ram głównych co 6 metrów, podtorze pod suwnicę o udźwigu 50 ton.

Ocynkownią Śląsk Częstochowa

Hala wysokości 16 metrów, rozstaw ram głównych co 6 metrów, podtorze pod suwnicę o udźwigu 50 ton.

LPP Pruszcz Gdański. Standardowa konstrukcja hali. Słupy żelbetowe i konstrukcja stalowa dachu - wiązary kratowe i płatwie stalowe rozmieszczone co 6 metrów.

LPP Pruszcz Gdański

Standardowa konstrukcja hali. Słupy żelbetowe i konstrukcja stalowa dachu - wiązary kratowe i płatwie stalowe rozmieszczone co 6 metrów.

Fine Altech Mława. Konstrukcja stalowa hali - słupy i rygle stalowe rozstawione co 6 metrów, pokryte blacha fałdową o wysokiej fałdzie.

Fine Altech Mława

Konstrukcja stalowa hali - słupy i rygle stalowe rozstawione co 6 metrów, pokryte blacha fałdową o wysokiej fałdzie.

Porta Hala Ełk. Jedna z pierwszych hal przemysłowych oparta o konstrukcję stalową słupów stalowych utwierdzonych w fundamentach, dach zaprojektowany z wiązarów kratowych i płatwi kratowych.

Porta Hala Ełk

Jedna z pierwszych hal przemysłowych oparta o konstrukcję stalową słupów stalowych utwierdzonych w fundamentach, dach zaprojektowany z wiązarów kratowych i płatwi kratowych.

Micheline Olsztyn. Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana z monolitycznymi, wylewanymi na mokro węzłami sztywnymi.

Micheline Olsztyn

Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana z monolitycznymi, wylewanymi na mokro węzłami sztywnymi.

Działkowa Warszawa. System hal magazynowych wraz z dostawioną częścią biurową. Konstrukcja hali to słupy żelbetowe i wiązary kratowe. Konstrukcja części biurowej prefabrykowana z elementów żelbetowych (stropy, słupy, belki).

Działkowa Warszawa

System hal magazynowych wraz z dostawioną częścią biurową. Konstrukcja hali to słupy żelbetowe i wiązary kratowe. Konstrukcja części biurowej prefabrykowana z elementów żelbetowych (stropy, słupy, belki).

VOS Logistic Płock. Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana z żelbetowymi wylewanymi stropami na mokro i sztywnymi węzłami wylewanymi na mokro.

VOS Logistic Płock

Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana z żelbetowymi wylewanymi stropami na mokro i sztywnymi węzłami wylewanymi na mokro.

Polifarb Pilawa. Standardowa konstrukcja stalowa hal, zaprojektowana w oparciu o słupy żelbetowe utwierdzone w fundamentach i lekka konstrukcja stalowa dachu.

Polifarb Pilawa

Standardowa konstrukcja stalowa hal, zaprojektowana w oparciu o słupy żelbetowe utwierdzone w fundamentach i lekka konstrukcja stalowa dachu.

Magazyn 16 Port Gdynia. Niestandardowa konstrukcja hali o rozpiętości ram głównych, portalowych równa 50 metrów i rozstawionych co 18 metrów. Pomiędzy ramami płatwie kratowe o rozpiętości 18 metrów i w rozstawie co 6 metrów.

Magazyn 16 Port Gdynia

Niestandardowa konstrukcja hali o rozpiętości ram głównych, portalowych równa 50 metrów i rozstawionych co 18 metrów. Pomiędzy ramami płatwie kratowe o rozpiętości 18 metrów i w rozstawie co 6 metrów.

Gillette Łódź. Na zdjęciu widoczna konstrukcja połaci dachowej wraz z pod-konstrukcjami pod urządzenia technologiczne. Hala przemysłowa, fabryka produkcji asortymentu firmy Gillette.

Gillette Łódź

Na zdjęciu widoczna konstrukcja połaci dachowej wraz z pod-konstrukcjami pod urządzenia technologiczne. Hala przemysłowa, fabryka produkcji asortymentu firmy Gillette.

Frantschach Świecie. Hala produkcyjna wraz z częścią biurową. Konstrukcja części biurowej żelbetowa monolityczna wylewana na budowie, konstrukcja hali - stalowa.

Frantschach Świecie

Hala produkcyjna wraz z częścią biurową. Konstrukcja części biurowej żelbetowa monolityczna wylewana na budowie, konstrukcja hali - stalowa.

MTK Pawilon 3 Katowice. Pawilon wystawienniczy, który w trakcie niewłaściwego odśnieżania połaci dachowej doznał odkształceń pionowych dachu - ugięć wynoszących 50 centymetrów. Po stronie STALKO wykonana została ekspertyza techniczna nośności konstrukcji dachu, która po próbnym jej obciążeniu została dopuszczona do dalszej jej eksploatacji.

MTK Pawilon 3 Katowice

Pawilon wystawienniczy, który w trakcie niewłaściwego odśnieżania połaci dachowej doznał odkształceń pionowych dachu - ugięć wynoszących 50 centymetrów. Po stronie STALKO wykonana została ekspertyza techniczna nośności konstrukcji dachu, która po próbnym jej obciążeniu została dopuszczona do dalszej jej eksploatacji.



HALE SPORTOWE I STADIONY

Arena Gdynia. Głównym elementem nośnym jest przestrzenna kratownica z rur stalowych o rozpiętości 110 metrów oparta na przyczółkach żelbetowych stanowiących wejście do obiektu. Na dźwigarze oparto płatwie kratowe o rozpiętości 30 metrów, które z drugiej strony oparto na murach oporowych.

Arena Gdynia

Głównym elementem nośnym jest przestrzenna kratownica z rur stalowych o rozpiętości 110 metrów oparta na przyczółkach żelbetowych stanowiących wejście do obiektu. Na dźwigarze oparto płatwie kratowe o rozpiętości 30 metrów, które z drugiej strony oparto na murach oporowych.

Arena Gdańsk. Konstrukcje nośną zadaszenia o rozpiętościach 68 x 72 metry stanowi ruszt ze stalowych kratownic o wysokości nominalnej 6 metrów. Dach oparto na czterech trzonach żelbetowych.

Arena Gdańsk

Konstrukcje nośną zadaszenia o rozpiętościach 68 x 72 metry stanowi ruszt ze stalowych kratownic o wysokości nominalnej 6 metrów. Dach oparto na czterech trzonach żelbetowych.

Stadion Zielona Góra. Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana wraz z konstrukcja stalową zadaszenia.

Stadion Zielona Góra

Konstrukcja żelbetowa prefabrykowana wraz z konstrukcja stalową zadaszenia.

Stadion Siedlce. Konstrukcja nośna żelbetowa prefabrykowana, trybuny - siedziska prefabrykowane, zadaszenie w konstrukcji stalowej, która zakotwiono stalowymi odciągami do fundamentów.

Stadion Siedlce

Konstrukcja nośna żelbetowa prefabrykowana, trybuny - siedziska prefabrykowane, zadaszenie w konstrukcji stalowej, która zakotwiono stalowymi odciągami do fundamentów.



OBIEKTY INZYNIERSKIE

Rondo gen. Ziętka w Katowicach z kopułą w konstrukcji stalowej o rozpiętości L1=96 metrów i L2=48 metrów. Główne elementy konstrukcyjne to rury stalowe i płatwie kratowe łukowe.

Kopuła Rondo Gen. J. Ziętka Katowice

Rondo gen. Ziętka w Katowicach z kopułą w konstrukcji stalowej o rozpiętości L1=96 metrów i L2=48 metrów. Główne elementy konstrukcyjne to rury stalowe i płatwie kratowe łukowe.

Największa w Polsce oczyszczalnia ścieków na dzień jej budowy. Pełen projekt wykonany przez Stalko Sp. z o.o. (bez technologii).

Oczyszczalnia Pomorzany

Największa w Polsce oczyszczalnia ścieków na dzień jej budowy. Pełen projekt wykonany przez Stalko Sp. z o.o. (bez technologii).

Adaptacja konstrukcji stalowej portu lotniczego z Łodzi do Radomia, uzupełniona nowymi elementami stalowymi w postaci ram łukowych.

Port Lotniczy Radom

Adaptacja konstrukcji stalowej portu lotniczego z Łodzi do Radomia, uzupełniona nowymi elementami stalowymi w postaci ram łukowych.

Wieża technologiczna służąca do załadunku silosów zbożowych, zaprojektowana i wykonana w konstrukcji stalowej ocynkowanej znajdująca się na terenie portu przeładunkowego.

Riela Kaliningrad

Wieża technologiczna służąca do załadunku silosów zbożowych, zaprojektowana i wykonana w konstrukcji stalowej ocynkowanej znajdująca się na terenie portu przeładunkowego.

Konstrukcja stalowa ocynkowana estakady technologicznej pod przenośniki taśmowe, na terenie magazynów zbożowych. Poszycie stropów z krat pomostowych. Stateczność zapewniona przez układ stężeń pionowych.

Riela Polska

Konstrukcja stalowa ocynkowana estakady technologicznej pod przenośniki taśmowe, na terenie magazynów zbożowych. Poszycie stropów z krat pomostowych. Stateczność zapewniona przez układ stężeń pionowych.

Projekt 3D z modelem wieży technologicznej i fragmentem estakady dla Riela Port Ust-Ługa.

Riela Port Ust-Ługa

Projekt 3D z modelem wieży technologicznej i fragmentem estakady dla Riela Port Ust-Ługa.

Przemysłowa wytwórnia pasz dla wiodącego producenta na rynku. Układ nośny wielkogabarytowa wieża stalowa ze stropami stalowymi pokrytymi blachą ryflowaną. Stateczność przestrzenna zapewniona przez układ stężeń pionowych.

Golpasz Silosy Czerniewice

Przemysłowa wytwórnia pasz dla wiodącego producenta na rynku. Układ nośny wielkogabarytowa wieża stalowa ze stropami stalowymi pokrytymi blachą ryflowaną. Stateczność przestrzenna zapewniona przez układ stężeń pionowych.

Modernizacja konstrukcyjna i architektoniczna istniejącego budynku akwarium Gdyńskiego z wymianą i zaprojektowaniem nowej fasady szklanej.

Akwarium Gdyńskie MIR-PIB

Modernizacja konstrukcyjna i architektoniczna istniejącego budynku akwarium Gdyńskiego z wymianą i zaprojektowaniem nowej fasady szklanej.

Przebudowa wraz wzmocnieniem stropów żelbetowych parkingu poprzez zastosowanie nowatorskiego rozwiązania prętów stalowych sprężanych wraz z wprowadzeniem nowych dylatacji konstrukcyjnych.

Garaż TVP Warszawa

Przebudowa wraz wzmocnieniem stropów żelbetowych parkingu poprzez zastosowanie nowatorskiego rozwiązania prętów stalowych sprężanych wraz z wprowadzeniem nowych dylatacji konstrukcyjnych.

Zespół trzech hal (kwiatowa, owocowa, warzywna) wraz z brama wjazdową na zdjęciu. Układ nośny hal ramy stalowe portalowe spięte płatwiami kratowymi i oparte przegubowo na fundamentach.

Renk Gdańsk

Zespół trzech hal (kwiatowa, owocowa, warzywna) wraz z brama wjazdową na zdjęciu. Układ nośny hal ramy stalowe portalowe spięte płatwiami kratowymi i oparte przegubowo na fundamentach.

Słupy stalowe, blachownice, podciągi, płatwie, blachownice spawane obudowane systemem właściwym dla firmy Shell.

Shell Sopot

Słupy stalowe, blachownice, podciągi, płatwie, blachownice spawane obudowane systemem właściwym dla firmy Shell.

Obiekt nieistniejący obecnie z uwagi na modernizację galerii Klif. Zaprojektowany był w systemie blachownic spawanych, słupy podciągi i płatwie stalowe.

Shell Gdynia

Obiekt nieistniejący obecnie z uwagi na modernizację galerii Klif. Zaprojektowany był w systemie blachownic spawanych, słupy podciągi i płatwie stalowe.



SALONY SAMOCHODOWE

Były salon Audi i VW w Sopocie. Budynek w konstrukcji stalowej ze stropami żelbetowymi i dachem stalowym z lekkim pokryciem.

Salon Samochodowy Gajos Sopot

Były salon Audi i VW w Sopocie. Budynek w konstrukcji stalowej ze stropami żelbetowymi i dachem stalowym z lekkim pokryciem.



PIERWSZE PROJEKTY

Fundamenty i mury oporowe w konstrukcji żelbetowej wylewane na mokro.

Fundamenty Hal Magazynowych

Fundamenty i mury oporowe w konstrukcji żelbetowej wylewane na mokro.

Sportowa hala stalowa łukowa oparta przegubowo. System hal stosowany w latach 90-tych.

Łukowa Hala Sportowa

Sportowa hala stalowa łukowa oparta przegubowo. System hal stosowany w latach 90-tych.

Płatwie kratowe zniszczone po ulewnej burzy. Awaria była skutkiem zakorkowanych odpływów z dachu. Płatwie zostały przez STALKO przeprojektowane.

Płatwie kratowe hali stalowej

Płatwie kratowe zniszczone po ulewnej burzy. Awaria była skutkiem zakorkowanych odpływów z dachu. Płatwie zostały przez STALKO przeprojektowane.

Hala w konstrukcji stalowej o rozpiętości ram głównych 50 metrów. Rozstaw ram głównych 18 metrów. Pomiędzy ramami głównymi płatwie kratowe.

Hala Magazynowa Port Gdynia

Hala w konstrukcji stalowej o rozpiętości ram głównych 50 metrów. Rozstaw ram głównych 18 metrów. Pomiędzy ramami głównymi płatwie kratowe.

Typowa konstrukcja stalowa hal wraz z pokryciem z blach trapezowych o wysokiej fałdzie.

Hala Magazynowa

Typowa konstrukcja stalowa hal wraz z pokryciem z blach trapezowych o wysokiej fałdzie.

wiedza
Wiedza
Nad jakością naszych projektów i konstrukcji czuwa wysoce wykwalifikowany zespół. Obecnie firma zatrudnia 35 osób, w tym 30 inżynierów budownictwa lądowego.
pasja
Pasja
W zgodzie z naszym mottem - WIEDZA I PASJA - mamy ambicje, by być liderem na rynku projektowym, w zakresie konstrukcji budowlanych, w Polsce.
jakość
Jakość
Nasze konstrukcje projektujemy oszczędnie i ekonomicznie, co oznacza, że stosujemy tyle stali i betonu, ile wymaga bezpieczeństwo obiektu i nic ponad to.
doswiadczenie
Doświadczenie
Nasza firma zapewnia indywidualne podejście do każdego projektu, biorąc pod uwagę wymagania inwestora oraz warunki ekonomiczne.